Mažylis ir cukrus

Vienas pagrindinių sveikos mitybos principų yra maisto produktų įvairovė. Košes taip pat reiktų rinktis kuo įvairesnes. Parduotuvių lentynose košių pasirinkimas yra labai platus. Kaip išsirinkti tinkamiausią?

Įvairių grūdų maistinė vertė yra skirtinga. Vienuose grūduose vieno mikroelemento daugiau, o kito mažiau. Geriausia į ką galime atsižvelgti yra tai, kad kūdikiams skirtos košės yra gaminamos pagal aukščiausius kokybės standartus, o gamintojai privalo laikytis griežtesnių maisto produktų nekenksmingumo kriterijų.

Košės sudėties sąraše cukraus kiekis neturėtų būti per didelis. Nereikia išsigąsti, jei maistinių medžiagų lentelėje prie angliavandenių rašoma „iš jų cukrų“. Jei cukrus nėra nurodytas gaminio sudėtyje, tai reiškia, kad nurodomi natūralūs produkte esantys cukrūs. Tokiais atvejais ant pakuotės gali būti užrašas „be pridėtinio cukraus“. Šiuos angliavandenius galima vadinti „geraisiais“, suteikiančiais kūdikiui kasdieninio žvalumo ir energijos.

Nors cukrūs būna įvairiausi, prisiminkite, kad Pasaulinė sveikatos organizacija rekomenduoja iš cukrų (gliukozės, fruktozės, stalo cukraus, medaus, sirupų, vaisų sulčių ir sulčių koncentratų) gauti ne daugiau nei 10 % visos dienos energijos, o sveikatai pagerinti rekomenduojama sumažinti cukrų kiekį iki 5 % visos per dieną gaunamos energijos.

Šiais laikais daugelyje produktų yra daug pridėtinio cukraus, todėl reikėtų stebėti šiuos rodiklius.

Sudėtiniai angliavandeniai yra būtini augančiam organizmui, o paprastųjų angliavandenių (cukrų) mažylis užtektinai gaus iš vaisių, mamos pieno ir kitų produktų, kur jo yra natūraliai. Iki 2jų metų papildomai saldinti vaikų maistą ar vartoti maisto produktus, kuriuose gausu cukraus – nerekomenduojama.

Siūlome susipažinti su „Milupa“ košėmis, kuriose nėra pridėtinio cukraus.

Spauskite čia ir sužinokite daugiau

Atsisiųskite patarimus