Kaip sveika mityba gali sustiprinti jūsų kūdikio imuninę sistemą?

Kaip vystosi jūsų kūdikio imuninė sistema

Galbūt sunku įsivaizduoti, bet jūsų vaiko imuninė sistema pradėjo vystytis dar prieš jam gimstant. Jūsų antikūnai kūdikiui buvo perduoti per placentą, pirmaisiais gyvenimo mėnesiais toliau jį saugodami nuo bakterijų, virusų ir alergenų, su kuriais jūs jau buvote susidūrusi. Imuninei sistemai vystantis, jūsų kūdikis pradeda gaminti savo antikūnus. Lengvi vaikų susirgimai stimuliuoja imuninę sistemą ir skatina gamintis daugiau antikūnų, kovojančių su ligomis ir saugančių nuo jų ateityje. 

Neįtikėtina, bet imuninė sistema „prisimena“ kiekvieną bakterijų ir virusų, su kuriais buvo susidūrusi, rūšį, todėl ji greitai reaguoja kitą kartą patirdama tą patį negalavimą.

Mityba padeda gerinti natūralią jūsų kūdikio organizmo apsaugą

Pastaraisiais metais  buvo atlikta daug tyrimų s apie  žarnyno veiklą. Taip, žarnynas yra daugumos mūsų imuninių ląstelių namai! Būtent todėl subalansuota mityba yra ypač svarbi sveikai imuninei sistemai užtikrinti. Nuo pat gimimo geriausias maistinių medžiagų šaltinis yra motinos pienas. Jis pasirūpina visomis vaiko imuninei sistemai palaikyti reikalingomis maistinėmis medžiagomis ir veiksniais, taip pat ir antikūnais. Pradėjus vaiką primaitinti, platus daug maistinių medžiagų turinčių maisto produktų asortimentas, padės pagerinti natūralią jūsų vaiko organizmo apsaugą ir prisidės prie ilgalaikės jo sveikatos. 

Mityba ir koronavirusas: faktai

KORONAVIRUSAS yra infekcinė liga. Šiuo metu nerasta jokių įrodymų, kad kokie nors maisto produktai ar tam tikra mityba galėtų apsaugoti nuo KORONAVIRUSO arba padėtų jį gydyti. 
Patariama valgyti sveiką, subalansuotą maistą, vartoti daug vaisių ir daržovių, kurie yra puikus imuninę sistemą palaikančių maistinių medžiagų šaltinis. Tai taikoma ir suaugusiesiems, ir vaikams. 

Šiuo metu geriausi būdai apsisaugoti nuo infekcijos yra geri higienos įgūdžiai, socialinis atsiribojimas ir saviizoliacija – ypač nuo simptomus turinčių asmenų. 
Apskritai sveika mityba, reguliari mankšta ir geri miego įpročiai visada naudingi mūsų sveikatai. Dabar labiau nei bet kada anksčiau turime ypač atidžiai rūpintis savimi laikydamiesi visų mūsų sveikatos apsaugos institucijų nurodymų.

Kaip maistinės medžiagos padeda palaikyti jūsų kūdikio imuninę sistemą

Jūsų vaiko augimas ir vystymasis priklauso nuo sveikos mitybos. Mes žinome 5 maisto grupių naudą ir tai, kaip svarbu vengti per didelio cukraus ir druskos kiekio. Tačiau, kalbant apie imuninę sistemą, esminė yra tam tikrų vitaminų, mineralų reikšmė. Pagal gydytojo rekomendacijas nuo 6 mėnesių į vaiko mitybą galima įtraukti daug maistinių medžiagų turinčių maisto produktų.  

Geležis

Geležis yra itin svarbi hemoglobino, deguonį po organizmą išnešiojančiuose raudonuosiuose kraujo kūneliuose esančio baltymo, gamybai. Geležis padeda vaikų kognityviniam vystymuisi. Geležies trūkumas, dar žinomas kaip anemija, gali turėti įtakos imuninės sistemos veiklai, taip pat padidinti infekcijų tikimybę. 

Visa laimė, kad yra daugybė maisto produktų, kuriuose gausu geležies: raudona mėsa ir augalinio pagrindo alternatyvos, pupos ir riešutai, viso grūdo kruopos (pvz., rudieji ryžiai), žaliosios lapinės daržovės (tokios kaip lapiniai kopūstai ir špinatai) ir naudingomis medžiagomis papildyti pusryčių dribsniai, pirminio ir tolesnio maitinimo bei mažiems vaikams skirti mišiniai.

Vitaminas C

Vitaminas C yra natūralus antioksidantas, kurį baltieji kraujo kūneliai naudoja kovodami su infekcijomis, jis taip pat padeda pasisavinti geležį. Vitamino C yra daugelyje vaisių ir daržovių, pavyzdžiui, apelsinuose, kiviuose, juoduosiuose serbentuose, paprikose, brokoliuose ir špinatuose. 

Cinkas

Cinkas yra visose organizmo ląstelėse randamas mineralas. Jis padeda imuninei sistemai kovoti su į organizmą patekusiomis bakterijomis ir virusais bei kuriant naujas ląsteles ir fermentus. Cinkas taip pat padeda žaizdoms gyti. Vaiko kasdienius cinko poreikius galima patenkinti daug maistinių medžiagų turinčiais maisto produktais, tokiais kaip mėsa, pieno produktai (pienas ir sūris) bei viso grūdo duona ir dribsniai.

Vitaminas D

Vitaminas D padeda užtikrinti normalų vaiko imuninės sistemos, kuri yra pirmoji jūsų vaiko gynybos nuo infekcijų linija, veikimą. Vitamino D organizmui taip pat reikia pasisavinant kalcį, kuris būtinas vaiko kaulams ir dantims formuotis.

Įprastai savo kasdienį natūralų vitamino D poreikį galime patenkinti būdami saulėje. Vis dėlto, kadangi siekiant sustabdyti koronaviruso plitimą daugumai mūsų šiuo metu tenka leisti laiką uždarose patalpose, kasdien mums reikalingo saulės šviesos kiekio gali nepakakti. Todėl ypač svarbu užtikrinti, kad visi gautume pakankamai vitamino D, nesvarbu, ar iš maisto, ar vartodami vitamino D papildus. Dėl informacijos, susijusios su vitamino D papildais, pasikonsultuokite su savo šeimos gydytoju. 

Geriausias maistinis vitamino D šaltinis yra riebi žuvis, tokia kaip lašiša ir skumbrė, taip pat kiaušiniai, kai kurie grybai, naudingomis medžiagomis papildyti pusryčių dribsniai ar pirminio ir tolesnio maitinimo bei mažiems vaikams skirti pieno mišiniai – informacijos ieškokite ant etiketės.

Vitaminas A

Vitaminas A imuninei sistemai padeda stiprindamas baltuosius kraujo kūnelius ir skatindamas imuninį antikūnų atsaką. Vaikui augant vitaminas A taip pat padeda formuotis ląstelėms.

Vitamino A galima rasti gyvulinės kilmės maisto produktuose (pvz., kepenyse ir kiaušiniuose) bei pieno produktuose (pvz., jogurte ir sūryje). Organizmas vitamino A gali gauti iš kai kurių vaisių (pvz., mangų), tamsiai žalių daržovių (pvz., paprasto ar lapinio kopūsto) bei oranžinės spalvos daržovių (pvz., morkų ir saldžiųjų bulvių). 

Prebiotikai

Prebiotikų yra bananuose, cikorijose, svogūnuose, pomidoruose ir – tai turbūt labiausiai stebina – česnakuose. Tam tikri pradinio maitinimo ir tolesnio maitinimo pieno mišiniai kūdikiams i, o taip pat ir mažiems vaikams skirti mišiniai, yra papildyti prebiotikais. Tokie mišiniai kūdikiams ir mažiems vaikams  papildo jų subalansuotą mitybą.

Vaisių, daržovių, viso grūdo kruopų, baltymų šaltinių, tokių kaip mėsa ar žuvis, riebalų ir pieno produktų derinys užtikrins, kad jūsų vaikas gautų sveikai jo imuninei sistemai būtinų vitaminų, mineralų ir kitų maistinių medžiagų. O karantino laikotarpiu kruopščiai planuodami valgiaraštį ir vartodami sveikus užkandžius užtikrinsite savo vaikui subalansuotą mitybą.